Dersin Adı | Gıda Mikrobiyolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FE 202 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Gıda mikrobiyolojisi ve uygulamaları ile ilgili bilgilerin kazandırılması. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Gıda mikrobiyolojisine giriş, gıdalarda mikrobiyal aktivite ve mikroorganizmaların gıdalardaki olumlu ve olumsuz rolleri, gıdalarda bulunan olan önemli mikroorganizma grupları, mikrobiyal bulaşma kaynakları, gıdalarda mikrobiyal gelişmeyi etkileyen iç ve dış faktörler, belirli gıda gruplarının mikrobiyal florası ve önemi, çeşitli gıda gruplarındaki mikrobiyel bozulma tipleri, gıda kaynaklı mikrobiyal hastalıklar, gıdalarda mikrobiyal gelişmenin engellenmesi ve mikroorganizmaların öldürülmesinde kullanılan yöntemler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gıda Mikrobiyolojisine Giriş | Food Microbiology: An Introduction - Bölüm 1 |
2 | Gıda Mikrobiyolojisi Tarihçesi | Food Microbiology: An Introduction - Bölüm 2 sf:12-24 |
3 | Mikrobiyolojik üreme özellikleri ve metabolizma | Food Microbiology: An Introduction - Bölüm 2 sf: 25-37 |
4 | Gıdalarda mikroorganizma gelişimini etkileyen iç ve dış faktörler, homeostasis ve engel teknolojisi | Food Microbiology: An Introduction – Bölüm 3 |
5 | Sporların gıda endüstrisinde önemi | Food Microbiology: An Introduction – Bölüm 6 |
6 | İndikatör mikroorganizmalar ve gıdalarda mikrobiyolojik kriterler | Food Microbiology: An Introduction – Bölüm 19 |
7 | Gıda kaynaklı bakteriyel patojenler 1 | Food Microbiology: An Introduction – Bölüm 19 |
8 | Gıda kaynaklı bakteriyel patojenler 2 | Food Microbiology: An Introduction – Bölüm 19 |
9 | Gıda kaynaklı bakteriyel patojenler 3 | Food Microbiology: An Introduction – Bölüm 19 |
10 | Gıda kaynaklı bakteriyel patojenler 4 | Food Microbiology: An Introduction – Bölüm 19 |
11 | Gıdaların normal mikrobiyolojik floraları ve önemi, fermente gıdalarda kullanılan laktik asit bakterileri ve mayalar | Food Microbiology: An Introduction - Bölüm 21 sf:298-306 |
12 | Et ve süt ürünleri, meyve, sebze ve ürünleri ile diğer ürünlerde görülen mikrobiyolojik bozulmalar | Food Microbiology: An Introduction - Bölüm 21 sf:309-323 |
13 | Gıdalarda mikroorganizmaların kontrolü | Food Microbiology:An Introduction- Bölüm 6,19 ve 21. |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Genel tekrar | Food Microbiology: An Introduction – Tüm Bölümler |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Food Microbiology: An Introduction by Thomas J. Montville; Karl R. Matthews; Kalmia E. Kniel. ASM Press. eText:ISBN-13 9781555817206, Print: ISBN-13 9781555816360 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | X | ||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | |||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | X | ||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | X | ||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | X | ||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | X | ||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest